Misleidende reclame over tinnitusbehandeling

Volgens de Reclame Code Commissie (RCC) is de reclame voor de Tinnitusbehandeling van Beter Horen misleidend en oneerlijk. Dat kunt u lezen op de website van Stichting Reclamecode. Het gaat hierbij om de Akoestische CR® Neuromodulatie therapie.

Op de Facebookpagina en website van Beter Horen wordt geclaimd dat 75% van de aangemelde klanten gedeeltelijk van hun klachten af zijn, helemaal klachtvrij zijn of daar baat bij heeft. Patiënten met Tinnitus kunnen door deze uitingen op het verkeerde been worden gezet, oordeelt de Reclame Code Commissie. Dit percentage komt niet overeen met de werkelijkheid volgens de commissie. Zij zijn dan ook van mening dat de reclame van Beter Horen, misleidend is.

Succespercentage van 75% gebaseerd op slechts 1% van alle aanmeldingen

Uit de toelichting van Beter Horen op de zitting van de Reclame Code Commissie blijkt dat het succespercentage van 75% betrekking heeft op een wel hele kleine groep patiënten. Slechts 1% van de totale groep die zich aanmeldt bij het Klant Contact Centrum van Beter Horen hoort bij de groep die deels of helemaal klachtvrij is. Dit werd alleen niet verteld in de reclame-uiting van de adiciensketen.

Bron

www.hoorzaken.nl

Gepubliceerd op: 17-01-2019

Reacties

Comments