Starkey, e-health en u!

Van 27 januari t/m 1 februari was de e-health week 2020. Met e-health (digitale ondersteuning in de zorg) krijgen mensen gemakkelijker toegang tot zorg en meer inzicht in hun gezondheid.

Toch weten veel Nederlanders nog niet voldoende wat e-health voor hen kan betekenen. Daarom organiseerde ECP | Platform voor de Informatiesamenleving, samen met het ministerie van VWS, Zorg van Nu en de Patiënten Federatie voor de vierde keer de e-healthweek. Op deze manier worden door heel Nederland zoveel mogelijk mensen met e-health in contact gebracht om te ervaren wat dit voor hen kan betekenen.

Zet de e-health week 2021 alvast in uw agenda, want ook u kunt als audicien lokaal partner zijn en het gehele jaar activiteiten organiseren onder het logo van de e-healthweek. Waarom dat belangrijk kan zijn? Dat lichten we graag even toe.

e-health en goed horen

Senioren hebben inmiddels veel meer tijd en budget en besteden dat aan wonen en bijvoorbeeld reizen. Maar als je een zestiger vraagt wat het belangrijkste is gedurende de rest van hun leven dan staat gezondheid op nummer één. Voor de belangrijkste doelgroep van hoortoestelgebruikers zal uw werk als hoorprofessional steeds meer evalueren van Curing – behandelen gericht op het oplossen van het gehoorverlies – naar Caring. Verder kijken dus dan alléén het fysieke probleem, door intensiever de algehele gezondheid en o.a. sociale en psychologische aspecten mee te nemen.

Digitale informatie, hulpmiddelen en goede communicatie zijn daarbij belangrijk. Maar ook zelfzorg, begeleiding en ondersteuning op afstand. Goed horen maakt 100% onderdeel uit van een goede gezondheid. Starkey spreekt daarom bij een behandeld gehoorverlies veel liever over gehoorwinst dan over gehoorverlies.

Wat verwacht uw klant?

De verwachtingen van moderne hoorconsumenten voor wat betreft de dienstverlening van audiciens nu en in de toekomst veranderen en e-health zal daarin steeds meer aandacht vragen. Niet alleen dus een snel en goed persoonlijk contact met u als professional. Uw klant wil ook ontzorgd worden door in één keer alle benodigde accessoires te hebben en wil graag op een positieve manier door u worden verrast. Hij of zij wil méér inzicht in de gezondheid krijgen, heeft een wens slimme multi-purpose devices te gebruiken en wil vooral ook echt door u worden ‘gehoord’.

Starkey Livio (AI) speelt hierop nu al in door producten met o.a. volledig programmeren op afstand, zelfcheck door de toestellen zelf, valdetectie en alarmering, de nieuwste Bluetooth Low Energy connectiviteit, geïntegreerde sensoren en eenvoudige ‘dubbeltik’ bediening. Nieuwste Livio functies zijn ‘Auto aan/uit’ (wanneer de toestellen 15 minuten worden neergelegd), gesproken herinneringen (voor bijvoorbeeld medicijngebruik), CROS oplossingen vanaf ZN Cat 3 (óók oplaadbaar), ASHA Android streaming en een splinternieuw ontworpen thrive app.

Maar dit alles is nog slechts de opmaak voor wat een hoortoestel de komende tijd nog meer gaat betekenen voor de gebruiker en zijn gezondheid. Het is kortom een fascinerende tijd om professional te zijn in hoorzorg!

Meer informatie

www.kindhoren.com

Gepubliceerd op: 06-02-2020

Reacties

Comments