Phonak werkt samen met Microsoft om de toegang tot hoorzorg op afstand te verbeteren

Strategische technologische samenwerking maakt real-time hoortoestelaanpassingen op afstand mogelijk via het Azure cloud-gebaseerde platform van Microsoft. 

Phonak presenteert met trots de samenwerking met Microsoft waarmee zij de Phonak Remote Support Service introduceert, een real-time oplossing voor diensten op afstand met behulp van Microsoft’s Azure cloudgebaseerde technologie. De nieuwe service faciliteert hoorzorg op de afstand van de Phonak Audéo Marvel-hoortoestellen vanuit vrijwel elke plek ter wereld. Dragers van gehoorapparaten kunnen nu via audio en video communiceren met een audicien via de MyPhonak-app om hun specifieke hooruitdaging in realtime en in reële situaties in detail te beschrijven. Remote Support Service is het eerste product van een doorlopend strategisch technologisch partnerschap tussen Microsoft en Sonova, het moederbedrijf van Phonak en ‘s werelds toonaangevende leverancier van hooroplossingen.

Verbetering van hoorzorg op afstand

De populariteit van telegeneeskunde neemt toe, en recent onderzoek wees uit dat een meerderheid van de respondenten de voorkeur gaf aan hulp op afstand in plaats van persoonlijke ontmoetingen met hun zorgverleners.1Hoewel de eerste hoortoestellen nog steeds op bij de audicien worden aangemeten, zijn tijd en afstand geen probleem meer bij de vervolgafspraak op afstand. Dit is vooral belangrijk voor consumenten met beperkte mobiliteit of die afhankelijk zijn van zorgverleners voor transport.

Phonak Remote Support verbetert ook de mogelijkheid voor hoorzorg voor patiënten die op reis zijn of die niet naar de audicien kunnen komen. Realtime audio- / videoconferenties dragen bij aan een beter begrip van klantfeedback en hun specifieke luisteromgevingen.

“De digitale transformatie zorgt voor interessante mogelijkheden in de gezondheidszorg, waaronder voor de gehoorzorg. We begrijpen dat de verwachtingen van consumenten veranderen naarmate mobiele apparaten steeds meer deel uitmaken van ons dagelijks leven en we omarmen de mogelijkheden voor zowel onze klanten als consumenten, “zei Martin Grieder, GVP marketing van Sonova. “Onze strategische samenwerking met Microsoft biedt consumenten toegang tot handige en geoptimaliseerde aanpassingen op afstand, terwijl audiciens een voorsprong krijgen door gebruik te maken van de nieuwste innovaties op het gebied van afstandsondersteuning en eAudiology.”

Betere aanpasresultaten

Naast het uitbreiden van zorg over afstand, kan Remote Support Service in bepaalde gevallen ook leiden tot een betere kwaliteit van de zorg dan wanneer de patiënt fysiek bij de audicien was. Via de myPhonak-app krijgt de aanpasser speciale toegang tot de unieke geluidsomgeving waarin de cliënt moeite heeft met verstaan. Deze “auditieve momentopname” zou onmogelijk opnieuw in de praktijk kunnen worden nagebootst. Door de specifieke hoorzitting in reële situaties te observeren, is de aanpasser beter toegerust om in realtime te diagnosticeren en aanpassingen te doen, wat mogelijk kan leiden tot betere aanpasresultaten.

“De samenwerking met Sonova weerspiegelt precies het soort samenwerking dat ons nauw aan het hart ligt: ​​onze technologie stelt Zwitserse bedrijven in staat om een ​​wereldwijde marktleider te zijn met innovatieve oplossingen”, zegt Marianne Janik, CEO Microsoft Switzerland. “Tegelijkertijd werken de mensen bij Sonova heel hard om ervoor te zorgen dat miljoenen mensen over de hele wereld kunnen deelnemen aan het leven. Dit is in hoge mate consistent met onze visie om elk individu op deze planeet in staat te stellen meer te bereiken. ”

De Remote Support-functies worden geleverd in de gebruiksvriendelijke MyPhonak-app, die gratis te downloaden is en volledig compatibel is met iOS- en Android-apparaten.

Phonak Remote Support en Audéo Marvel zijn eind november 2018 beschikbaar in Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en de VS.  In Nederland wordt dit medio 2019 verwacht.

Meer informatie

www.phonak.com

www.phonakpro.com

Gepubliceerd op: 09-11-2018

Reacties

Comments