AudiogramDirect maakt hoogwaardige aanpassing op afstand mogelijk

Voor maximale veiligheid voor haar relaties en cliënten introduceerde Phonak recent haar nieuwe Remote Support dienst. Hiermee is de ondersteuning van cliënten met Marvel hoortoestellen via internet mogelijk om hoogwaardige service te blijven bieden terwijl de cliënt thuis blijft. Nu voegt Phonak daar een essentiële stap aan toe: met AudiogramDirect kan op afstand een goede hoormeting gedaan worden op alle frequenties tussen de 250-6000 Hz. AudiogramDirect zal een goede start geven voor nieuwe aanpassingen totdat afspraken in de audicienszaak weer gangbaar zijn.

Met AudiogramDirect introduceert Phonak een world’s first: de mogelijkheid voor cliënten om thuis een volwaardige hoortest te doen via de Marvel hoortoestellen, ongeacht of er een iOS® of Android™ smartphone / tablet gebruikt wordt. Dit is mogelijk door de unieke universele Bluetooth® connectiviteit van Phonak en haar myPhonak app. Er is geen aanvullende accessoire vereist.

“Goed horen en toegang hebben tot de juiste technologie zijn essentieel voor het onderhouden van verbinding met mensen om je heen”, zegt Angela Pelosi, Director of Global Audiology bij Phonak. “Ons doel is om technologie te ontwikkeling die de slechthorende zelf in staat stelt vooruit te blijven gaan in hun hoorreis zonder dat het COVID-19 virus hun communicatiedoelen in de weg staat. Het is niet bedoeld om de klinische best practices of fysieke hoorzorg te vervangen, het is een manier om hoogwaardige hoorzorg te blijven leveren als cliënten veilig thuis willen blijven. Zo wordt ook op lange termijn het welzijn van de slechthorende cliënt gewaarborgd.”

Bluetooth® is a registered trademark owned by Bluetooth SIG, Inc. and any use of such marks by Sonova AG is under license. iOS is a trademark of Cisco Technology, Inc.
Android is a trademark of Google LLC.

 

Gepubliceerd op: 14-05-2020

Reacties

Comments